Skuteczna reklama na Facebooku w pięciu krokach

Rozwijając swój biznes, czy to tradycyjny czy też internetowy warto wesprzeć się reklamom.  Nawet mając  najlepszy produkt bądź usługę nasz biznes może nie przetrwać bez reklamy.  Na dzień dzisiejszy Facebook  jest najtańszą możliwością reklamowania. Oczywiście  jeśli  dotrzemy do odpowiedniej dla nas grupy docelowej i stworzymy dobry przekaz. W tym celu przedstawię 5 kroków do stworzenia Twojej pierwszej skutecznej kampanii reklamowej.skuteczna reklama na facebooku

1. Targetowanie, czyli wybór odpowiedniej grupy docelowej.        

Docierając do konkretnego grona osób zainteresowanych zwiększamy prawdopodobieństwo sprzedaży. bezdobrze wyszczególnionej grupy docelowej nasza reklama nie będzie efektywna a jej koszty będą wysokie. Facebook ma bardzo duże możliwości targetowania przez co jest najtańszą możliwością dotarcia do klientów. Facebook wie o nas bardzo dużo, więcej niż nam się wydaje, dlatego też jest w stanie bardzo precyzyjnie dotrzeć do odpowiednich odbiorców.  Polecam skorzystać z   Audience Insights –  jest to wewnętrzne narzędzie Facebooka do tworzenia grup odbiorców. Jest ono bardziej rozbudowane i ma wiele więcej możliwości niż daje nam tradycyjny menadżer reklam. 

W celu określenia odpowiedniej grupy docelowej  zastanów się nad takimi kwestiami:

          – zastanów się jakie zainteresowania ma Twój klient,

           -pomyśl i wypisz strony i marki jakie polubił, książki, czasopisma, które czyta, osoby które obserwuje, wydarzenia w jakich uczestniczy  

   

2. Skuteczny tekst na reklamę    

Pisząc tekst do reklamy zawsze bierz pod uwagę nie swoje a klienta myśli. Koniecznie on być komunikacją wartości. Klient decydując się na zakup musi widzieć dla siebie korzyści. To własne korzyści – jak na tym skorzysta – to go interesuję – nie Ty czy też produkt! Dlatego też zastanów się: 

         –  jaki problem ma Twój klient i w jaki sposób można go rozwiązać,

         – jak wygląda jego przeciętny dzień,

         – jakie emocje odczuwa –  jakie emocje są przed zakupem a jak zmienią się po zakupie. 

Ważne! Tekst na reklamę powinien skutecznie komunikować wartość  / zmianę jaką dostarcza Twój produkt. 

 

3. Dobór grafiki do reklamy.

W jaki sposób nie będąc grafikiem zaprojektować profesjonalną grafikę do reklamy? Wbrew pozorom jest to bardzo proste.  Możesz użyć do tego celu świetnego i darmowego narzędzia – Canva. Stworzysz tam profesjonalna grafikę w trzy minuty. 

Pamiętaj o ważnej rzeczy!  na grafice, którą sporządzisz , tekst nie może zajmować więcej niż 20% tekstu. Jeśli nie zastosujesz się do tego, to Facebook   zablokuje!  

Ważnym aspektem są również zdjęcia. Nie można brać pierwszego lepszego wyszukanego w internecie. Najlepiej poszukać stron oferujących darmowe grafiki, które można użyć do  celów komercyjnych. Ja używam Pexels.com oraz Pixabay.com 

skuteczna reklama na facebooku

 

4. Ustawienie grup odbiorców.

Reklamę na Facebooku można uruchomić nas trzy sposoby, 

Przyciskiem znajdującym się pod naszym wpisem “Promuj post” – jest to sposób najprostszy ale również           najmniej efektywny, 

    – Tradycyjnie menadżerem reklam – jest to prosty sposób, ale posiada mało opcji,

   – Polecanym przeze mnie sposobem jest użycie do ustawienia reklamy  narzędzia Power Editor – pozwala ono bardzo precyzyjnie dobrać grupę odbiorców i przez to zwiększyć efektywność naszej reklamy. 

 

5. Zastosuj powyższe kroki i działaj!

 Mam nadzieję, że ten artykuł wesprze Twoje działania marketingowe, jeśli tak napisz proszę komentarz – będę wdzięczna.

          

           

grupa wsparcia na facebooku                                                                                                                                                                               

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *