Jak idealnie postować na facebooku?

Na Facebooku spędzamy ogromną ilość czasu czytając kogoś treści. A dlaczego by nie zacząć w końcu profesjonalnie postować aby zbudować  własną markę, własny wizerunek eksperta?

Zacznij tworzyć własne treści!  Zbuduj swój biznes na własnych warunkach!

Jak idealnie postować?idealnie postować

Po co nam to?

  • docieramy do potencjalnych klientów/ partnerów,
  •  kodujemy się w ich pamięci,
  • nawiązujemy relacje, budujemy zaufanie,
  • pokazujemy czym się zajmujemy,
  • przekazujemy naszą wizję, misję, cel docierając do odpowiednich osób.

Pamietaj! Marka zarabia lepiej!

Co zatem publikować?

Najważniejsze to zastosować Content Marketing  – systematyczne dostarczanie wartościowych, darmowych treści, które zainteresują ściśle określoną grupę odbiorców. Mają one odbiorców inspirować jaki i dawać im instrukcje, rozwiązanie jakiegoś problemu, wartość. Mają również informować o Twoich produktach lub usługach, mogą przekierowywać ruch na bloga, ofertę, stronę przechwytującą. Mogą występować  w postaci postów, wideo, zdjęć, list, cytatów, infografik,  webinarów, ebooków, artykułów, podcastów.

Inaczej mówiąc jest to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych, wartościowych i przydatnych treści. Poprzez ten rodzaj przekazu nawiązujemy długotrwałe relacje i budujemy zaufanie.

Ważnym aspektem również jest aby nie poprzestać jedynie na content marketingu, żeby nie było monotonni, przeplataj wartość z innymi postami i pokazuj się na nich Ty!  Jakie więc jeszcze można dać posty?

  • Pokazuj siebie! Co robisz, gdzie bywasz, Twoje hobby,
  • coś śmiesznego (od czasu do czasu – pamiętaj jednak, aby nikogo nie urazić)
  • cytaty (najlepiej własne grafiki),
  • post oferujący pomoc (np. pomogę 5 osobom założyć bloga)
  • udostępnić kogoś wartościowy wpis, artykuł, piosenkę.
  • angażujące odbiorców, np. zadając krótkie pytanie

Planowanie postów:

Posty zaleca się pisać 3 razy dziennie. Najlepiej jest zaplanować konkretne godziny w tygodniu, gdzie siadamy i piszemy posty partiami. Mając materiał na zapas, przygotowane treści i grafiki, możemy je zaplanować poprzez np. darmowy Postplanner na Fb lub płatny Hootsuite  aby same wyświetlały się w określonym czasie. Następnie w ciągu dnia o określonej porze 2-3 razy dziennie sprawdzamy posty, aby zalajkować i odpisać na komentarze. Interakcja obustronna jest bardzo ważna. Unikamy w ten sposób sytuacji, że coś nam wypada i nie jesteśmy systematyczni. Poprzez odpowiednie wcześniejsze przygotowanie nasz biznes pracuje nawet jeśli my w tym momencie nie możemy.

jak idealnie postować

Zadaj sobie kilka pytań:

  • dla kogo tworzysz treści?
  • po co je tworzysz?
  • jaki typ treści wybierasz?
  • jakie efekty chcesz osiągnąć?

Nie mów do wszystkich, skup się na Twoich odbiorcach do których chcesz dotrzeć.

Media społecznościowe są narzędziem, gdzie nawiązujemy  relacje, budujemy zaufanie a następnie przekierowujemy ruch na bloga, ofertę, stronę przechwytującą. Wykorzystaj je mądrze, aby na Ciebie pracowało.

Zamiast być konsumentem bądź producentem własnych treści !

Kreatywnej produkcji!

Natalia Puszczewicz

P.S. Zapraszam na grupę na facebooku po codzienną dawkę inspiracji!

grupa wsparcia na facebooku

 

5 Responses

  1. Jacek Stanek

    Natalia, bardzo dobry i wartościowy wpis, w którym znalazło się wszystko, co potrzebne aby w kilka dni zbudować swój wizerunek oraz unikalne ID, które jest kluczem do budowania wszelkiej maści projektów, przy wykorzystaniu internetu. Tak trzymaj i czekam na kolejne wpisy 🙂 Pozdrawiam

    • Natalia Puszczewicz

      Dziękuję Jacku, czas najwyzszy dzielić się swoją wiedzą 🙂 Pozdrawiam 🙂

  2. Lucyna

    Natalko jestem pod wrażeniem 🙂 będę korzystać z Twoich cennych wskazówek żeby zbudować swój wizerunek 🙂 dziękuję i pozdrawiam ;*

    • Natalia Puszczewicz

      Dziękuję Lucynka 🙂 Czerp wiedzę, to wszystko dla Was 🙂 Zapraszam Cię na grupę na fb tam bedzie więcej smacznych kąsków 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *