Na Facebooku spędzamy ogromną ilość czasu czytając kogoś treści. A dlaczego by nie zacząć w końcu profesjonalnie postować aby zbudować własną markę, własny wizerunek eksperta?
Zacznij tworzyć własne treści! Zbuduj swój biznes na własnych warunkach!
Jak idealnie postować?
Po co nam to?
- docieramy do potencjalnych klientów/ partnerów,
- kodujemy się w ich pamięci,
- nawiązujemy relacje, budujemy zaufanie,
- pokazujemy czym się zajmujemy,
- przekazujemy naszą wizję, misję, cel docierając do odpowiednich osób.
Pamietaj! Marka zarabia lepiej!
Co zatem publikować?
Najważniejsze to zastosować Content Marketing – systematyczne dostarczanie wartościowych, darmowych treści, które zainteresują ściśle określoną grupę odbiorców. Mają one odbiorców inspirować jaki i dawać im instrukcje, rozwiązanie jakiegoś problemu, wartość. Mają również informować o Twoich produktach lub usługach, mogą przekierowywać ruch na bloga, ofertę, stronę przechwytującą. Mogą występować w postaci postów, wideo, zdjęć, list, cytatów, infografik, webinarów, ebooków, artykułów, podcastów.
Inaczej mówiąc jest to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych, wartościowych i przydatnych treści. Poprzez ten rodzaj przekazu nawiązujemy długotrwałe relacje i budujemy zaufanie.
Ważnym aspektem również jest aby nie poprzestać jedynie na content marketingu, żeby nie było monotonni, przeplataj wartość z innymi postami i pokazuj się na nich Ty! Jakie więc jeszcze można dać posty?
- Pokazuj siebie! Co robisz, gdzie bywasz, Twoje hobby,
- coś śmiesznego (od czasu do czasu – pamiętaj jednak, aby nikogo nie urazić)
- cytaty (najlepiej własne grafiki),
- post oferujący pomoc (np. pomogę 5 osobom założyć bloga)
- udostępnić kogoś wartościowy wpis, artykuł, piosenkę.
- angażujące odbiorców, np. zadając krótkie pytanie
Planowanie postów:
Posty zaleca się pisać 3 razy dziennie. Najlepiej jest zaplanować konkretne godziny w tygodniu, gdzie siadamy i piszemy posty partiami. Mając materiał na zapas, przygotowane treści i grafiki, możemy je zaplanować poprzez np. darmowy Postplanner na Fb lub płatny Hootsuite aby same wyświetlały się w określonym czasie. Następnie w ciągu dnia o określonej porze 2-3 razy dziennie sprawdzamy posty, aby zalajkować i odpisać na komentarze. Interakcja obustronna jest bardzo ważna. Unikamy w ten sposób sytuacji, że coś nam wypada i nie jesteśmy systematyczni. Poprzez odpowiednie wcześniejsze przygotowanie nasz biznes pracuje nawet jeśli my w tym momencie nie możemy.
Zadaj sobie kilka pytań:
- dla kogo tworzysz treści?
- po co je tworzysz?
- jaki typ treści wybierasz?
- jakie efekty chcesz osiągnąć?
Nie mów do wszystkich, skup się na Twoich odbiorcach do których chcesz dotrzeć.
Media społecznościowe są narzędziem, gdzie nawiązujemy relacje, budujemy zaufanie a następnie przekierowujemy ruch na bloga, ofertę, stronę przechwytującą. Wykorzystaj je mądrze, aby na Ciebie pracowało.
Zamiast być konsumentem bądź producentem własnych treści !
Kreatywnej produkcji!
Natalia Puszczewicz
P.S. Zapraszam na grupę na facebooku po codzienną dawkę inspiracji!
Natalia, bardzo dobry i wartościowy wpis, w którym znalazło się wszystko, co potrzebne aby w kilka dni zbudować swój wizerunek oraz unikalne ID, które jest kluczem do budowania wszelkiej maści projektów, przy wykorzystaniu internetu. Tak trzymaj i czekam na kolejne wpisy 🙂 Pozdrawiam
Dziękuję Jacku, czas najwyzszy dzielić się swoją wiedzą 🙂 Pozdrawiam 🙂
Natalko jestem pod wrażeniem 🙂 będę korzystać z Twoich cennych wskazówek żeby zbudować swój wizerunek 🙂 dziękuję i pozdrawiam ;*
Dziękuję Lucynka 🙂 Czerp wiedzę, to wszystko dla Was 🙂 Zapraszam Cię na grupę na fb tam bedzie więcej smacznych kąsków 😉
Na pewno skorzystam z porad 😉